Total Pageviews

Monday, January 17, 2011

Episode 2- Suka duka di Pemilihan di FAM


Setelah selesai sesi pemilihan di lima buah negeri, pemilihan pemain untuk pasukan Soccer kids di teruskan di padang bola sepak Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM). Pemilihan kali ini dilakukan sebanyak tiga sesi. Pemilihan kat FAM kali nie Coach akan jalankan sistem Round Robin. Maksud round robin nie semua pemain akan dapat bermain lebih daripada satu perlawanan. Dengan cara nie coach dapat menilai sepenuhnya kualiti setiap pemain.

Pemilihan kat FAM nie Coach mengutamakan cara pemainan para pemain. Coach nak tengok kebolehan setiap pemain. Para pemain akan dinilai melalui skill individu dan teamwork dengan pemain lain. Nie sebab kebanyakan pemain tak pernah main sekali. Sebab tu Coach nak tengok budak-budak nie boleh main sekali ke tak. Bola sepak kan permainan berpasukan.



Bukan main tekun lagi budak-budak nie mendengar taklimat daripada Coach. Macam nie barulah berdisiplin.

Pemilihan kat FAM nie juga akan tentukan posisi para pemain. Nie sebab banyak pemain tak tau posisi yang sesuai ngan die orang. Sebab ada segelintir pemain main bola sebab suka-suka. Sebab tu ada yang tak tau posisi mana yang sesuai ngan cara die orang bermain. 


Semua tengah berdebar-debar menanti keputusan daripada Coach. Entah dapat entah tidak.

Pemilihan kat FAM nie juga tak ketinggalan dengan gelagat ibu bapa dan para pemain. Ada pemain yang dah berkumpul kat padang FAM sejak 6 pagi lagi. Bersemangat sungguh budak-budak nie. Maklumlah bukan mudah nak menyarung jersi Soccer kids nie. Pemain kenalah betul-betul berkualiti kalau nak bermain untuk pasukan Soccer kids.

Kehadiran ibu bapa pemain cukup memeriahkan pemilihan kat FAM kali nie. Mereka sentiasa memberikan sokongan kat anak-anak mereka untuk berjaya dalam sukan boal sepak. Kalau nak tengok gelagat ibu bapa para pemain jangan lupa saksikan Socccer kids 23 Januari nie.


Walaupun suasana tegang menanti keputusan, budak-budak nie masih sempat bergambar kenang-kenangan.

Episode kedua sekali lagi berkisah mengenai Linkesh. kali nie Linkesh di tegur oleh Coach Lim mengenai permainan die. Nak tau kena Coach Lim tegur die jangan lupa saksikan Soccer kids Ahad nie jam 7.30 malam.

Dalam episode satu ibu bapa tak puas hati ngan Coach. Tapi episode kali nie ibu bapa bersetuju plak ngan Coach. Ibu bapa pemain nie bersetuju anak die tarik diri pada pemilihan kat FAM selepas dinasihati oleh Coach. Nak tau kenapa pemain tu tarik diri jangan lupa saksikan Soccer kids hanya di TV3.


Coach dan krew produksi berbincang dalam memcari pemain yang terbaik untuk bermain dengan pasukan Soccerkids. 



Coach bersedia untuk mengumumkan keputusan siapa yang terpilih menyertai pasukan Socccerkids.

Saat yang dinanti-nantikan oleh semua pemain dan ibu bapa. Keputusan sama ada terpilih atau tidak.


Walaupun tidak terpilih untuk bermain dengan Soccerkids budak-budak nie dapat juga hadiah saguhati daripada pihak TV3.

Kat sesi pemilihan kali nie banyak kecederaan berlaku di kalangan pemain. Nie mungkin sebab die orang tak biasa ngan keadaan padang FAM. Nak tau serius ke tak kecederaan yang berlaku jangan lupa tengok Soccer kids Ahad nie jam 7.30 malam hanya di TV3.  

Soccer kids musim nie ada menyediakan hadiah yang menarik untuk dimenangi penonton setia. Untuk mengetahui lebih lanjut layari www.tv3.com.my/soccerkids3










No comments:

Post a Comment