Total Pageviews

Monday, January 10, 2011

Apa yang menarik di Soccerkids episode 1


Setelah ke udara selama dua musim, Soccer kids kembali untuk musim ketiga. Kali ini lebih banyak aksi-aksi menarik akan dipertontonkan. Pelbagai gelagat daripada perserta dan ibubapa yang akan mencuit hati penonton. Soccer kids musim ketiga akan mula bersiaran pada 16 Januari 2011. Soccer kids akan bersiaran selama 14 episode pada jam 7.30 malam setiap Ahad.  

Soccer kids kali ini masih lagi mengekalkan Aidid Marcello sebagai pengacara. Aidid memang sesuai dengan rancangan macam nie.



Aidid Marcello sekali lagi diberikan kepercayaan untuk mengacarakan Soccer kids musin ketiga.


Episode pertama akan memperkenalkan barisan jurulatih yang bernaung di bawah Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM). Jurulatih yang akan melatih peserta soccerkids ialah Coach Azmi, Coach Asri dan Coach Lim. Soccer kids kali ini ada kelainan. Proses penyingkiran akan di buat secara berperingkat. 16 permain terbaik juga akan diterbangkan keluar negara untuk perlawanan persahabatan dengan pasukan antarabangsa.



Coach-coach yang di pertanggungjawabkan untuk melatih peserta Soccer kids musim  ketiga.

Soccer kids musim ini akan menjalani sesi pemilihan di lima buah negeri di Semenanjung Malaysia. Negeri yang terlibat dengan sesi pemilihan ialah Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor.



Pemilihan perserta Soccer kids di Kelantan mendapat sambutan yang mengalakan.



Peserta dari negeri Kedah tidak terkecuali memberikan sambutan terhadap Soccer kids.



Ramai jugak peserta dari Penang yang nak memcuba nasib bermain untuk team Soccer kids. 



Biarpun panas peserta Soccer kids dari Kuala Lumpur tetap sabar menunggu giliran untuk pamerkan aksi masing-masing.


Seperti musim sebelumnya, Soccer kids kali ini tidak ketinggalan dengan pelbagai ragam para peserta dan ibubapa. Antaranya pertelingkahan di antara datuk peserta dengan coach. Datuk peserta tak puas hati sebab cucu dia tak terpilih. Datuk peserta tak henti-henti menyatakan cucu dia pandai main bola. Padahal tendang bola pun tak betol. Nak tahu lebih lanjut jangan lupa saksikan Soccer kids bermula 16 Januari ini.


Yang baju kuning tulah datuk yang bengang dengan coach sebab tak pilih cucu dia main untuk Soccer kids.

Tak cukup dengan datuk yang tak puas hati, ada juga bapa yang bengang anak dia tak dapat masuk Soccer kids. Ini sebab anak dia tak cukup umur. Nak tau apa yang coach cakap jangan lupa tengok Soccer kids.

Selain daripada gelagat peserta dan ibubapa, peserta Soccer kids musim lalu juga turut hadir untuk memberi sokongan pada peserta musim ini. Semangat seperti inilah yang diperlukan di kalangan pemain bola di Malaysia. Sebab dah tiba masanya kita memberi sokongan dalam pembangunan bola sepak di Malaysia.


Peserta Soccer kids musim kedua juga turut hadir memberikan sokongan kepada peserta-peserta Soccer kids musim ini.

Seperti musim sebelum nie Soccer kids kali ini juga di harap dapat melahirkan pemain -pemain yang dapat mengantikan pemain bola sepak sedia ada. Rata-rata perserta kali ini cukup berbakat. Mungkin satu hari nanti mereka dapat bermain untuk pasukan Malaysia sekaligus mempertahankan kejuaran AFF Cup yang dimenangi baru-baru ini.   

Setiap musim mesti ada peserta yang buat coach bengang. Mesti ada je peserta yang datang lambat. Macam-macam alasan dieorg bagi. Balik rumah tukar bajulah, pergi makanlah macam-macam lah budak-budak nie. Nak tau ape coach buat kat budak-budak nie kenalah tunggu Ahad jam 7.30 malam. Jangan lupa.



Kesian plak tengok budak-budak nie kena bebel dengan coach. Tapi sape suruh korang buat hal.

Korang ingat lagi tak kat Linkesh dan Sharil. Budak berdua nie ada gi audition musim lepas, tapi sebab ada masalah yang tak dapat nak elakkan, dua-dua tak dapat masuk Soccer kids. Nak tau nasib dieorang kali ini jangan lupa tengok.

Nie lagi satu hal. Belum start main bola sorang peserta nie dah muntah. Bukan sikit die muntah, banyak plak tu. Nasib baik ada Pertahanan Awan kat situ. Dapatlah diberikan pertolongan kecemasan kat peserta.

Soccer kids kali ini ada menyediakan hadiah untuk penonton setia. Pelbagai hadiah yang menarik bakal diberikan kepada penonton bertuah. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut saksikan Soccer kids musim ketiga. Jangan ketinggalan.

Musim kali ini banyak aksi-aksi menarik dan kejutan yang bakal berlaku. Kalau nak tau jangan lupa saksikan Soccer kids 16 Januari, jam 7.30 malam hanya di tv3. Jangan lupa tengok.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai Soccer kids, bolehlah layari laman web rasmi http://www.tv3.com.my/ layari facebook taip Soccerkids TV3.




No comments:

Post a Comment